25 de setembre 2006

Transport sostenible i transport de futur

La nostra ciutat ha pogut créixer, gràcies a la seva ubicació estratègica, cap a una important xarxa de transport públic. Una xarxa que, per cert, tornarà a créixer amb la futura línia de tren fins a Castelldefels.
Crec, de tota manera, que aquesta oferta tan àmplia també s'ha de polir per generar la màxima efectivitat sense perdre en qualitat. I com aquests dies se celebra la Setmana de la Mobilitat Sostenible, és un bon moment per parlar de fer nous plantejaments de cara al futur. És més, ja fa uns mesos vam encarregar a l'Entitat Metropolitana del Transport un estudi, una reflexió pel que fa a la xarxa interna d'autobusos, d'acord amb aquesta idea.
La mobilitat ha de procurar equilibri, i adequar-se a les necessitats de tothom. No pot existir el transport a la carta. Us posaré un exemple, la línia 95 té un gran dèficit econòmic d'explotació: i això, no us enganyeu, es finança amb impostos. Amb els impostos que tots paguem. Perquè si el preu del bitllet fos el real, segur que costaria si fa no fa el doble.
També és una bona notícia saber que el Trambaix ha duplicat els seus usuaris, fet que demostra que l'aposta per aquest nou mitjà i sobretot, per la seva integració amb metro, ferrocarril i autobusos va ser un encert. En definitiva, cal reflexionar bé sobre el model de transport públic i –ja ho estem fent- treballar de cara al futur per adequar-lo al nostre model de ciutat i als nostres models de mobilitat.

0 Comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

<< Inici