04 de febrer 2008

Compromís amb les infraestructures catalanes

Ja he parlat en diverses ocasions sobre els problemes de les infraestructures ferroviàries i les necessitats de treballar de valent aquest tema amb inversions concretes i mesures amb previsions de futur. Ja s’han posat xifres a aquest nou mapa ferroviari amb el 2013 com a data per enllestir tots els projectes en marxa, amb inversions que poden superar els 10.000 milions d’euros. La meitat d’aquesta inversió anirà a rodalies, és imprescindible la seva modernització i millora de la xarxa pel servei que presta a milers de persones cada dia; i la resta a l’alta velocitat, a tres regionals o a projectes com, entre altres, el nou accés ferroviari a l’aeoport del Prat, ola construcció de la línia Cornellà-Castelldefels que ens afectarà directament. És una línia que pot atraure fins a 40.000 passatgers diaris, segons les previsions, i en la qual s'han d'invertir uns 657 milions d'euros. De la mateixa manera que vam créixer cap al nord amb el tramvia, acostant-nos i facilitant de manera substancial la comunicació amb Esplugues, Sant Joan, Sant Just i la zona nord de Barcelona, aquesta nova línia transformarà la manera de relacionar-nos amb el sud de la comarca: Sant Boi, Gavà, Viladecans, Castelldefels. Serem un nexe d'unió en les comunicacions en tota aquesta àrea, donant peu a una nova revolució de la mobilitat metropolitana.
És del tot indispensable i ineludible una inversió d’aquesta magnitud perquè Catalunya continuï progressant i estant entre les regions capdavanteres d’Europa. I el més important, n'hem de continuar sent una part activa.

0 Comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

<< Inici